طراحي لوگو طراحي لوگو .

طراحي لوگو

آشنايي با طراحي لوگو

نكاتي كارشناسانه درباره طراحي  لوگو

در اينجا آنچه را كه براي ارتقا در مهارت طراحي لوگو نياز داريد را پيدا خواهيد كرد.

طراحي لوگو را همه جا مي توان ديد! براي عامه ي مردم, لوگو يادآور شركت و يا يك محصول است, براي مشتري نقطه تشخيص برند محصول به شمار مي آيد و براي ما طراحان چالشي براي تعامل با ديدگاه هاي مشتريانمان در يك طراحي خاص گرافيكي محسوب مي شود.

هيچ جاي تعجبي نيست كه طراحي لوگو نقشي به اين پررنگي در زندگي ما دارد. در دوره اي كه هركس بايد براي حمايت از محصول و خدمات و يا شركتش وب سايت داشته باشد, نياز به داشتن لوگوي معتبر بيشتر نمود پيدا كرده است.

اين روزها بيشتر از قبل طراحي لوگو هاي گوناگون را مي بينيم و اين خود چاش متفاوت بودن را به  همراه دارد. چطور طرحي اوريجينال را خلق مي كنيد كه در دريايي از اجسام به خوبي به چشم بيايد؟ و چطور مي توانيم به سرعت چيزي را خلق كنيم در حاليكه كيفيت ان را هم حفظ كرده باشيم؟

 قوانين اصلي در طراحي لوگو

  1. سايت هاي طراحي آنلاين

از هرچيز و در هرجايي مي توان الهام گرفت. منابع مشخصي مانند لوگو لاگا و لوگو موس وجود دارند, اما اگر يك طراح لوگو ي تمام وقت هستيد احتمالا قبلا با اين سايت ها آشنا شده ايد. جستجوي خود را براي يافتن ديگر سايت هاي طراحي لوگو و به طور كلي سايتت هاي طراحي و هنري  مانند دريبل و دويانت آرت گسترش دهيد. صفحاتي كه در پايين نتيجه جستجو باز مي شوند را براي يافتن سايتت هايي كه تا كنون نديده ايد سرچ كنيد و نيز جستجوي خود را محدود كنيد به لوگوهايي از يك صنعت خاص كه متلعق به شركت هايي همسان, و داراي ارزش ها وآرمان هاي مشابه هستند.

طراحي لوگو

  1. لوگو بياموزيد

يك لوگوي موثر خاص, درست, كارآمد, گرافيكي و از نظر شكل ساده است و پيام خاصي را منتقل مي كند. در ساده ترين شكل ممكن, يك لوگو براي شناساندن يك مفهوم طراحي شده است اما براي اينكه اين كار به طور موثر انجام شود بايد از قوانين اوليه ي طراحي لوگو پيروي كند:

يك لوگو بايد ساده باشد. يك لوگوي ساده اين اجازه را به شخص مي دهد كه به اساني شناخته شود و نيز خود لوگو كارآمد و به ياد ماندني باشد. لوگو هاي موثر چيزي غير منتطره و بي نظير را بدون اينكه اغراق كنند به تصوير مي كشند.

در طراحي لوگو  بايد توجه داشت كه يك لوگو بايد به ياد ماندني باشد. درست بعد از قانون سادگي, قانون به ياد ماندني شدن است. يك لوگوي موثر بايد در اذهان بماند و اين امر با سادگي و در عين حال درستي لوگو ميسر مي شود.

يك لوگو بايد جاودان باشد. يك لوگوي موثر بايد در گذر زمان ماندني باشد. لوگو بايد ” گواهي بر آينده” باشد. يعني در ۱۰, ۲۰, ۵۰ سال آينده و يا بيشتر بايد همچنان كارايي داشته باشد.

لوگو بايد چند كاربردي باشد. يك لوگوي موثر بايد قادر باشد كه با كاربري ها ووسايل مختلف كاربري داشته باشد.

لوگو بايد درست و صحيح باشد. اينكه از يك لوگو در كجا قرار ميگيرد بايد با هدف مورد نظر هم خواني داشته باشد.

طراحي لوگو


برچسب: طراحي لوگو، نكاتي كارشناسانه درباره طراحي لوگو، قوانين اصلي در طراحي لوگو، طراحي آنلاين، نكات طراحي لوگو،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ساعت: ۰۹:۰۰:۵۸ توسط:نادر رفيعي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :